Header Ads

Oppo ijsco's zijn 'decadent maar gezond': weten de makers zelf wel wat ze daarmee bedoelen?

'Gezond ijs' is zeg maar echt een dingetje. In het vriesvak staan allerhande bekers uit te dragen dat je ze bij gelegenheid gerust tot op de bodem kunt leeglepelen zonder buitengewoon bol te worden - echt iets voor het type dat zich elke 1 januari halfslachtig voorneemt om wat aan de bolheid te doen. Na Koupe ('the perfect after gym snack') is daar nu Oppo. Oppo? Een afkorting van 'opposites', lezen we op de website.

'Tegenpolen trekken elkaar aan', schrijven ene Charlie en ene Harry op de verpakking van hun roomijsuitvinding, verkrijgbaar in de smaken Salted Caramel, Madagascan Vanilla en Colombian Chocolate & Hazelnut. Volgens hen is Oppo 'decadent', maar bevat het 'toch minder suiker en calorieën' dan vergelijkbare ijsco's. De anno 2018 een tikje achterhaalde extremen in kwestie zijn 'gezond' en 'genieten'.

De gezouten-karamelvariant bevat 38 calorieën per bolletje. 'De held in dit verhaal is lucuma, een Peruaanse vrucht met een natuurlijke karamelachtige smaak', zeggen Charlie en Harry. Karamelachtig is inderdaad het juiste woord; Salted Coffee had ook gekund. Verder adviseren we Charlie en Harry om de Van Dale er even bij te pakken en te kijken bij 'decadent'. Daar staat 'in verval' en 'zeer verfijnd, maar zonder innerlijke kracht'. Hmm.

Cijfer: 7

Let's block ads! (Why?)

https://www.volkskrant.nl/koken-en-eten/oppo-ijsco-s-zijn-decadent-maar-gezond-weten-de-makers-zelf-wel-wat-ze-daarmee-bedoelen~a4552193/